Wil jij weten hoe jouw website vandaag heeft gepresteerd? En wat de veranderingen zijn in tegenstelling tot de cijfers van vorige week, maand en jaar? Natuurlijk kan je dan gebruik maken van Google Analytics, Dashboards of Data Studio’s. Deze programma’s hebben echter een grote leercurve en zijn niet echt mooi vorm te geven. Na lang zoeken en veel verschillende tools proberen lichtten wij vandaag onze favoriete tool toe.
Vaak weet je niet zeker hoe je werkzaamheden de prestaties rechtstreeks beïnvloeden, of waar je op moet sturen om bepaalde KPI’s te verbeteren. Ook is het vaak moeilijk om je werkzaamheden te vertalen naar cijfers, om bijvoorbeeld je manager, teamleden of collega’s te overtuigen van bepaalde werkzaamheden of investeringen. Wanneer je deze data realtime, mooi vormgegeven kan presenteren zal het veel makkelijker zijn je team te overtuigen.
Met Databox maak je prachtige dashboards in enkele minuten. Je kunt deze dashboards dupliceren voor andere websites en het aanpassen gaat vele malen sneller dan de standaard tools van Google. Zo maak je zonder te coderen overzichtelijke én grafisch mooie dashboards, en kun je je website statistieken bijhouden. Met deze tool kan je dagelijkse, wekelijkse of
maandelijkse doelen instellen. Ook kun je dagelijks een mailtje ontvangen met je belangrijkste KPI’s. Zo zie je elke ochtend waar je goed op scoort, en waarop minder. Je kunt hier aanbevelingen aan koppelen, zodat jij en je team weten waar deze week extra op gefocust kan worden.
Een ander voordeel van Databox is het kunnen koppelen van meerde statistieken tools. Zo kun je niet alleen Google Analytics en Google Ads koppelen. Ook data uit bijvoorbeeld Facebook Ads, Stripe & HubSpot kan worden toegevoegd.
Met mooie, overzichtelijke realtime dashboards kan je je belangrijkte statistieken in één oogopslag bekijken. Deze dashboards maken het voor je hele team duidelijk waar verbeteringen zijn, of waar nog mogelijkheden zitten. Dé manier om iedereen nog enthousiaster te maken over jullie harde werk. Met een mooie achtergrond afbeelding en verschillende kleuren kun je het dashboard presenteren in de huisstijl van je bedrijf. Ook kan je makkelijk een carrousel maken van verschillende databoards, zodat deze een voor een voorbij komen op je scherm. Wij passen dit bijvoorbeeld toe door op kantoor alle databoards van klanten te tonen. Zo is de belangrijkste data per klant in 20 seconden inzichtelijk, en weten we waarop kunnen gaan sturen om nog beter te worden.