Anno 2017 is het steeds makkelijker om een eigen winkel te starten. De risico’s worden kleiner en het bereik groter, aangezien een webshop weinig hoeft te kosten en een groot publiek kan aanspreken. Toch zijn er een aantal belangrijke dingen om aan te denken voordat u begint met uw eigen webshop. Een aantal daarvan worden in deze blog besproken!
Het is erg belangrijk om jezelf te onderscheiden van de concurrent. Dit kan natuurlijk door de goedkoopste te zijn, maar ook een factor als levertijd kan een heel belangrijke zijn. Wanneer uw webshop een dag eerder levert dan uw concurrent, is de kans groot dat u uw potentiële klant over de streep trekt. Het is natuurlijk wel belangrijk dat u de beloofde levertijd kan waarmaken, wantGoogle Recensies blijven u altijd achtervolgen.
Uw webshop kan nog zo mooi zijn, uw producten nog zo goed en uw levertijd uitstekend, de klant moet uw webshop nog wel zien te vinden. Daarom is de vindbaarheid in Google van enorm belang. U kunt dit vergelijken met een winkelstraat. De winkels in de hoofdstraat vinden altijd meer klanten dan de winkels in een zijstraatje. De eerste pagina van Google is de hoofdstraat van ons winkelgebied. Hoe vaak kijkt u verder dan de eerste pagina van Google? Waarschijnlijk antwoord u deze vraag met ‘Nooit’. Door middel van een goede domeinnaam en bijpassend SEO is uw website of webshop goed vindbaar in Google en zal deze dus meer klanten aantrekken.
Voor de (potentiële) klant is het van groot belang dat uw website of webshop gemakkelijk te bedienen is. Wanneer de site langzaam is of het doorsturen naar verschillende pagina’s niet goed werkt, zal de klant zo naar een concurrent overstappen. U ervaart dit waarschijnlijk zelf ook op sites welke niet werken zoals u dat wenst. Wij van OnlineVisual adviseren dan ook vaak om het simpel en overzichtelijk te houden, zodat de klant krijgt wat het verwacht.