5 simpele SEO tips waarmee je direct aan de slag kunt!

Eerder schreven wij al een bericht over het belang van een goede website. Wat minstens zo belangrijk is is dat je website ook daadwerkelijk gevonden dient te worden! Met enkele eenvoudige stappen kan je direct resultaat boeken in je SEO tips. Vandaag geven we je vijf tips om alvast goed op weg te komen.

  1. Zorg dat je teksten logisch zijn ingedeeld

Een groot misverstand is dat de je je zoekwoord zoveel mogelijk moet laten terugkeren in je tekst. Dit is tegenwoordig niet meer het geval. De Google Bots zijn zo slim geworden, dat ze teksten net zo lezen als een normaal persoon dat doet. Ook houdt Google rekening met de gemiddelde tijd die bezoekers op een pagina doorbrengen. Wanneer je een webpagina bezoekt met een raar ingevulde tekst met veel zoekwoorden zonder een logische volgorde, zal je deze pagina snel weer afsluiten. Google ziet dat bezoekers de pagina telkens snel weer verlaten, en dus zal Google begrijpen dat deze pagina niet als interessant wordt beschouwd. Een logisch vervolg hiervan is dat Google deze pagina niet hoog zal laten terugkeren in de resultaten.

  1. Maak gebruik van kopteksten om vindbaarheid te vergroten

Kopteksten zijn van belang voor de leesbaarheid en de vindbaarheid van je pagina. Zo hebben wij ook in deze blog gebruik gemaakt van kopteksten. Google snapt dat de koppen van een pagina ‘zwaarder meetellen’ dan de teksten in de alinea’s. Het is dus van belang dat zoekwoorden in deze teksten voorkomen. Als voorbeeld kan je op dit blog zien dat de koptekst woorden bevat als ‘SEO tips’, ‘Tips’ & ‘Vindbaarheid’. Dit zijn woorden waarop mensen zoeken in Google.

  1. Maak gebruik van links in je berichten

Door gebruik te maken van links in je pagina geef je je pagina’s meer waarde. Ook Google hecht veel waarde aan interne links. Voorbeelden hiervan zijn in deze blog te vinden, zo linken wij in de eerste alinea naar een ander blogartikel, door het woord ‘Eerder’ klikbaar te maken en zo te linken naar een andere pagina. Let hierbij wel op dat de links ook echt relevant zijn, en er dus ook wel een logica in deze linkt zit. Het heeft geen zin om te linken naar een pagina van een andere site of een pagina van je site die helemaal niet relevant is.

  1. Voeg regelmatig nieuwe informatie aan je site toe

Google hecht veel waarde aan sites die up to date gehouden worden. Zo ziet Google namelijk dat een website wordt voorzien van nieuwe informatie, en relevant blijft. Een simpel voorbeeld hiervan is weer zichtbaar: het schrijven van een regelmatig blog artikel! Wij schrijven deze pagina’s om onze bezoekers van informatie te voorzien, maar ook om mooie, nieuwe content aan onze pagina toe te voegen. Dit is leuk voor je bezoekers, en goed voor je Google resultaten. Je slaat dus twee vliegen in een klap.

  1. Zorg ervoor dat je website Responsive is.

We schreven er al eens een volledig artikel over, omdat wij dit zelf een van de belangrijkste factoren vinden van een goede website. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat al meer personen Google bezoeken met hun smartphone dan op hun computer. Het is dus van belang dat de website mooi weergegeven wordt op de telefoon van de bezoeker, en dat de website daarop ook goed werkt. Wanneer dit niet het geval is, zal je pagina minder goed naar voren komen in de Google resultaten.

Overtuigd?

Kom eens langs of bekijk meer werk.

© 2024 DIGIWEDO Digital Agency | Rotterdam
010 261 3015 | [email protected]
Schiehavenkade 212 , 3024 EZ Rotterdam
crossmenu